UE UE

Kompletne lakiernie proszkowe

Lakiernie sprzedajemy w trzech podstawowych konfiguracjach.

1

Automatyczne lakiernie z cyklem przygotowania powierzchni

2

Lakiernie do malowania wielkogabarytowego

3

Komby - kompaktowe linie na małe powierzchnie robocze

Zobacz przykładowe konfiguracjeZobacz przykładowe konfiguracje Zobacz przykładowe konfiguracje Zobacz przykładowe konfiguracje

Kompletne lakiernie proszkowe

Oferowane przez nas automatyczne systemy lakierni do malowania proszkowego projektowane są z zastosowaniem technologii umożliwiających maksymalną oszczędność zużywanej energii (a także z możliwością wykorzystania zgromadzonego ciepła) przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów dotyczących ochrony środowiska naturalnego. Wszystkie oferowane przez nas lakiernie posiadają certyfikat CE zgodny z dyrektywami Unii Europejskiej.

Nasze lakiernie to konstrukcje modułowe z możliwością rozbudowy i rekonfiguracji zgodnie z wymaganiami klienta. Ułatwia to nie tylko proces tworzenia nowej lakierni, ale także późniejszych zmian. Standardowe i dielektryczne kabiny do malowania proszkowego, centra kolorów, w pełni zautomatyzowane manipulatory z możliwością doposażenia w systemy sczytywania detali, a także kompletne zestawy do malowania ręcznego, pistolety do malowania automatycznego i kontrolery pozwalają na bardzo wysoki stopień dopasowania projektu do potrzeb klienta, podnosząc efektywność i bezpieczeństwo jego produkcji.

W celu otrzymania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu.

Proces pracy

Więcej informacji

lakiernie@ecoline.com.pl(+48) 606 693 275

Napisz do nas
Zjedź w dół Zjedź w dół Zjedź w dół 2

Na początku procesu wszystkie detale do malowania zostają wprowadzone do tunelu, gdzie przechodzą przez szereg różnych faz mycia na ciepło i w temperaturze pokojowej, czynność ta jest wykonywana poprzez pompy odśrodkowe, które prowadzą cyrkulację płynu znajdującego się w wannie. Linia hydrauliczna składa się z serii pomp odśrodkowych wykonanych ze stali INOX AISI 304, które kierują płyny do pomp natryskowych. Instalacja wyposażona jest w kołnierze, złączki, zawory regulujące, oraz manometr kontroli ciśnienia. Rampy natryskowe są zaopatrzone w specjalne dysze z moplenu, materiału anty- kwasowego i niepochłaniającego wody. Pozwalają one na wykonanie działań mechanicznych, jak i chemicznych na częściach produktu do odtłuszczenia. Wszystkie części ramp można rozmontować i są one łatwe w utrzymaniu.

Następnie umyte detale wyjeżdżają do pieca osuszającego, który działa na zasadzie wymuszonej cyrkulacji ciepłego powietrza. Detale zostają osuszone ciepłym powietrzem wprowadzonym w cyrkulację przez serię wentylatorów. Temperatura wymagana do osuszania to 100 – 120°C. Możliwe jest podniesienie efektu osuszania poprzez zwiększenie temperatury, co jednak pociąga za sobą zwiększone zużycie paliwa. Zawieszanie detali powinno być wykonywane w taki sposób, aby do pieca dostawało się możliwie jak najmniej wody. Należy unikać zbierania się wody stosując, gdzie to możliwe, otworki odpływowe lub montując urządzenia nadmuchujące przy wejściu do pieca. Cała grupa jest zaopatrzona w ruchome suporty, które umożliwiają jej luźne przemieszczanie. W piecu zamontowany jest palnik oparty o najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne gwarantujące niezawodne funkcjonowanie i wysoką jakość wypalania. Termoregulacja elektroniczna jest kontrolowana przez sondę tele-termometryczną, która reaguje bezpośrednio na palnik. Bezpiecznik chroni wymiennik przed przegrzaniem w przypadku częściowego braku wentylacji.

Następnie detale wjeżdżają do kabiny lakierniczej, która wykorzystuje system odzysku proszku poprzez cyklon i końcowy filtr samoczyszczący, oraz pojemnik odzyskowy z wbudowanym sitem wibrującym.

Gdy wymagana jest częsta wymiana kolorów, zaleca się stosowanie kabiny dielektrycznej, której ściany wewnętrzne dzięki neutralności względem ładunków elektrycznych pozwalają na bardzo szybki usunięcie farby proszkowej. Dzięki swoim nowoczesnym rozwiązaniom, kabiny przez nas oferowane integrują się ze wszystkimi systemami aplikacji elektrostatycznej najlepszych marek obecnych na rynku. W kabinach możliwa jest jest praca ręczna jak i w pełni automatyczna. Kabiny mogą być wyposażone w manipulatory z funkcją sczytywania gabarytów detali, oraz centra kolorów. Po naniesieniu farby detale trafiają do pieca osuszającego z wymuszoną cyrkulacją powierza. Wymagana temperatura pracy to od 160°C do 220°C zależnie od detali do lakierowania. W piecu osuszającym powietrze wtłaczane z góry przez wentylatory, zamontowane na całej długości pieca, przechodzi przez wymiennik ciepła i otwory w kierunku dolnej części pieca. Ważnym faktem jest to, że cyrkulacja powietrza oczyszczającego piec jest całkowicie odseparowana od powietrza krążącego w wymienniku termicznym, co powoduje że na zewnątrz pieca nie są obecne produkty spalania. Piec jest w pełni zabezpieczony przez przegrzaniem dzięki zestawowi czujników oraz modułów bezpieczeństwa.

Detale w celu malowania mogą być przenoszone za pomocą przenośników mono-rotacyjnych i „power and free” bi-rotacyjnych.

Ze względu na modułowość oferowanych przez nas systemów możliwości ich konfiguracji są nieograniczone, dlatego też w każdym przypadku jesteśmy w stanie dostosować nasze lakiernie do indywidualnych potrzeb klienta biorąc pod uwagę możliwości lokalowe i wymagania dotyczące końcowego efektu pracy lakierni.

Poniżej przykładowe konfiguracje naszych malarni:

zwiń
Fundusze Unijne
Kontrast Czcionka
Skip to content